Veelgestelde vragen
Op deze pagina vindt u een aantal vragen die vaak worden gesteld, handig om snel een antwoord te vinden. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u ons altijd even bellen. Wij helpen u graag.
Veelgestelde vragen
Vind hieronder eenvoudig een antwoord op de meest voorkomende vragen:
Hoe wijzig ik mijn afspraak of zeg ik deze af?
Bent u verhinderd? Wij horen het graag, zodat wij in uw afwezigheid andere patiënten kunnen helpen. Geef het tot uiterlijk 24 uur van tevoren door.
Voor het afzeggen of wijzigen van een poliklinische afspraak vragen wij u telefonisch contact op te nemen met uw polikliniek. Bekijk de contactgegevens per specialisme.
Hoe bereid ik me voor op mijn eerste bezoek?
In uw afspraakbevestiging leest u meer over uw afspraak. Wij vragen u om op tijd te komen, zodat u even tot rust kunt komen voorafgaand aan uw afspraak. Bekijk ook altijd even uw route van tevoren en neem uw actuele medicatielijst mee.
Verder raden wij aan om, voor de rust, maximaal één iemand mee te nemen naar uw afspraak. Schrijf eventuele vragen van tevoren op. Zo vergeet u ze niet te stellen tijdens uw afspraak. Zo gaat u goed voorbereid op weg. Tot snel!
Lees hier ter voorbereiding meer over uw polikliniek.
Hoe bereik ik Sionsberg Netwerk Ziekenhuis?
Ons adres: Birdaarderstraatweg 70, 9101 DC Dokkum
Er is genoeg gratis parkeergelegenheid voor de deur. U kunt ook gebruikmaken van het OV en uitstappen bij bushalte ‘Sionsberg’ in Dokkum. Vanaf hier is het enkele minuten lopen naar onze locatie.
Bekijk meer over uw route.
Hoe snel kan ik terecht?
Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen. De wachttijd kan per specialisme verschillen. Bekijk hoe snel u terecht kunt op uw polikliniek.
Wat kost mijn behandeling en wordt de zorg vergoed?
Dit hangt ervan af of u bent doorverwezen door uw (huis)arts. Met doorverwijzing wordt onze zorg volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Houd wel rekening met uw eigen risico.
Lees meer over vergoedingen en tarieven.
Wanneer heb ik een nieuwe verwijzing nodig?
Bent u al eerder bij ons geweest? U heeft een nieuwe verwijzing nodig wanneer uw behandeling destijds is afgerond en u opnieuw een zorgvraag heeft. U moet dan eerst met uw huisarts bespreken of u naar ons kunt worden verwezen.
U heeft geen nieuwe verwijzing nodig als u nog onder behandeling bent voor dezelfde zorgvraag. Bijvoorbeeld als de specialist heeft aangegeven u voor controle een jaar later te willen zien. Deze controle afspraak valt dan onder dezelfde verwijzing, ook als die in een ander jaar plaatsvindt.
Hoe kan ik mijn medisch dossier inzien of opvragen?
Om uw medische gegevens in te zien, kunt u gebruik maken van een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO).
Ook kunt u telefonisch bij uw polikliniek een verzoek indienen voor het opvragen van medische informatie. Afhankelijk van de informatie die u nodig heeft, kan het per mail naar u worden opgestuurd of zal u het bij ons moeten ophalen op vertoon van een geldig identiteitsbewijs.
Hoe deel ik een klacht of compliment?
Wij ontvangen graag uw mening over onze zorg. Deel uw ervaring met ons.
Snel naar
Hieronder vindt u directe links naar veelgebruikte informatie. Zo heeft u snel antwoord op uw vragen of vindt u meteen de juiste route.