Met ingang van 1 december 2019 wordt binnen Sionsberg Netwerk Ziekenhuis MijnDossier geïntroduceerd. MijnDossier wordt het patiëntenportaal waar u als patiënt veilige inzage krijgt in uw eigen medische gegevens, zoals uitslagen van onderzoeken, uw diagnose en uw medicatie.
Indien u gebruik maakt van HartWacht, kunt u hier ook uw ritmestroken bekijken en downloaden. Ook vindt u in MijnDossier een overzicht van uw behandelend specialisten. Tevens kunt u gegevens uit uw dossier downloaden om deze bijvoorbeeld mee te nemen naar een andere zorgverlener.
Omdat MijnDossier vertrouwelijke medische gegevens bevat, moet dit goed zijn beveiligd. Inloggen verloopt daarom via twee stappen.
U wordt ontvangt tijdens uw afspraak op de poli van de spreekuurassistente en/of verpleegkundige een folder met daarop een sticker met een automatisch gegenereerde eerste inlogcode.
U logt in via de link (die u in uw mail hebt ontvangen) met uw gebruikersnaam (dit is het emailadres dat bij ons bekend is) en uw tijdelijke wachtwoord.
U voert de beveiligingscode in die u per SMS bericht op uw mobiele telefoon ontvangt (op het nummer dat bij ons bekend is).
Log na gebruik van MijnDossier altijd uit!
Tijdens uw afspraak op de poli staan onze medewerkers voor u klaar om u te helpen met de eerste inlog.
Is uw dossier nog niet geactiveerd? Neem dan telefonisch contact op met onze helpdesk op 088 0708 888
Problemen of vragen?
Heeft u problemen met inloggen of vragen over MijnDossier, neem dan contact op met onze helpdesk via mijndossier@sionsberg.nl of telefonisch via 088 0708 888.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Maak gebruik van de optie wachtwoord vergeten in het inlogscherm. U ontvangt dan per e-mail een nieuw wachtwoord.
Neem contact op via mijndossier@sionsberg.nl of telefonisch via 088 0708 888.
Ik wil mijn gegevens uit MijnDossier graag downloaden. Hoe werkt dit?
U kunt de gegeven downloaden met de blauwe “Download” knop, deze is op de pagina met basisgegevens en documenten te vinden.
Ik kan in MijnDossier geen uitslagen vinden van onderzoeken of operaties (buiten MijnDossier) zijn uitgevoerd.
Dat klopt. Deze uitslagen staan niet afzonderlijk in MijnDossier. Wanneer uw medisch specialist de uitslagen met u besproken heeft, worden deze uitslagen opgenomen in de brief van uw eigen specialist aan bijvoorbeeld uw huisarts. Deze brieven zijn wel terug te vinden in MijnDossier. U vindt deze brieven onder ‘Documenten’.
Een brieven wordt pas in MijnDossier opgenomen wanneer de arts deze heeft goedgekeurd. Het kan dus voorkomen dat deze enkele dagen na uw bezoek beschikbaar wordt gesteld.
Mijn partner en ik maken allebei gebruiken van hetzelfde mailadres en zijn beide patiënt. Kunnen wij beide afzonderlijk gebruik maken van MijnDossier?
Dit is helaas niet mogelijk. Het e-mailadres wordt gebruikt als gebruikersnaam en dit moet een uniek gegeven zijn. Wij kunnen elk emailadres daarom maar één keer gebruiken. Ons advies is om een extra emailadres aan te maken en dat telefonisch aan ons door te geven via 088 0708 888 of via de mail mijndossier@sionsberg.nl.
Ik wens geen gebruik meer te maken van MijnDossier.
Wij kunnen MijnDossier voor u afsluiten. Neem hiervoor contact op via mijndossier@sionsberg.nl of telefonisch via 088 0708 888.
Hoe veilig is MijnDossier?
MijnDossier werkt via een web-portaal met beveiligde verbinding. Dit houdt in dat gegevens niet kunnen worden gelezen of ontcijferd door personen die geen toestemming hebben. Daarnaast maken wij gebruik van een extra beveiliging door het inloggen in twee stappen te laten verlopen.
Het is verstandig uw wachtwoord regelmatig te wijzigen. Wij adviseren u een lang maar voor u makkelijk te onthouden wachtwoord te kiezen. Ingewikkelde tekens, cijfers en hoofdletters zijn niet nodig, maar hoe meer letters, hoe sterker uw wachtwoord. Uw wachtwoord kan ook een makkelijk te onthouden zinnetje zijn.
Werkt MijnDossier met alle browsers (zoekmachines)?
MijnDossier werkt optimaal in Google Chrome, maar ook met Explorer, Safari en Firefox. Oudere versies van Explorer worden niet ondersteund.
Werkt MijnDossier via alle apparaten, zoals een mobiele telefoon en tablet?
Ja, MijnDossier is compatible met alle apparaten.
Kan ik via MijnDossier een overzicht krijgen van mijn behandelaren?
Ja dit is mogelijk. U kunt via MijnDossier inzien welke medisch specialisten er betrokken zijn bij uw behandeling.
Kan ik via MijnDossier mijn gegevens of huisarts wijzigen?
U kunt nu nog geen wijzigingen maken in MijnDossier. Wij werken continue aan de ontwikkeling van MijnDossier. In een latere versie zullen deze functionaliteiten wel beschikbaar komen.
Ik heb het gevoel dat mijn gegevens in MijnDossier niet goed of volledig zijn
Neem contact op via mijndossier@sionsberg.nl of telefonisch via 088 0708 888.
Wij zullen uw gegevens samen met u controleren.
Ik heb een klacht over MijnDossier
Dat vinden we vervelend om te horen. Graag horen we van u wat uw klacht is, zodat wij kunnen proberen om deze op te lossen en hoe te voorkomen in de toekomst. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Helpdesk. Wenst u een formele klacht in te dienen, dan kan dit via de klachtenprocedure van Sionsberg. Voor meer informatie zie /klachtenreglement/
Ik heb een uitnodiging ontvangen voor het invullen van een vragenlijst, maar kan deze niet in MijnDossier vinden.
Dat klopt. De vragenlijsten staan op dit moment nog niet in MijnDossier maar in een afzonderlijke portal. Inloggen kan via https://prom.medical-portal.nl/. Wij werken toe
naar een situatie waarin de vragenlijsten onderdeel worden van MijnDossier en u slechts één inlogcode nodig heeft.
Waarvoor kan ik MijnDossier gebruiken?
MijnDossier bevat uw medische gegevens. Dit zijn uitermate vertrouwelijke gegevens; het is daarom belangrijk dat u hier zorgvuldig mee om gaat. MijnDossier is bedoeld voor uw eigen gebruik en u draagt hiervoor zelf verantwoordelijkheid. Wij adviseren u de gegevens uit MijnDossier niet te delen met verzekeringsartsen in bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid kwesties i.v.m. mogelijk nadelige of belastende gevolgen hiervan.
Ik vermoed een zwakke plek in de beveiliging van MijnDossier
Binnen Sionsberg heeft de beveiliging van onze systemen, waaronder MijnDossier, hoge prioriteit. Ondanks onze zorg voor de beveiliging kan het onverhoopt gebeuren dat er toch een zwakke plek is. Als u een zwakke plek in de beveiliging van MijnDossier heeft gevonden, dan horen wij dit graag zodat wij zo snel mogelijk maatregelen kunnen treffen. U kunt contact opnemen met kwaliteitenveiligheid@sionsberg.nl