Klachtenprocedure
Bent u niet tevreden? Vertel het ons!
Sionsberg Netwerk Ziekenhuis (SNZ) staat voor kwaliteit van zorg en streeft ernaar dat u als patiënt tevreden bent over de behandeling en zich respectvol behandeld voelt. Wij houden zoveel mogelijk rekening met uw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Zoek dan contact met ons! Wij streven ernaar om klachten naar tevredenheid op te lossen en het vertrouwen zo snel mogelijk herstellen. Daarnaast vinden we in SNZ dat we van klachten kunnen leren. Klachten kunnen aanleiding zijn om maatregelen te nemen waardoor de kwaliteit van de verleende zorg verbeterd kan worden.De klachtenprocedure van SNZ geldt voor de poliklinieken chirurgie, dermatologie, gynaecologie, interne geneeskunde, KNO, longgeneeskunde, neurologie, orthopedie en urologie.Hoe kunt u uw onvrede of klacht kenbaar maken?U kunt uw onvrede bespreken op de afdeling, met de betreffende zorgprofessional. Vaak kunt u er in een goed gesprek samen al uitkomen. Als het gesprek voor u niet bevredigend verlopen is of als u het moeilijk vindt zo’n gesprek aan te gaan, kunt u contact opnemen met onze klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is er voor u en kan bemiddelen tussen u en de zorgverlener. De klachtenfunctionaris behandelt informatie strikt vertrouwelijk. U kunt contact zoeken via:
Email: klacht@sionsberg.nlTel: 088 070 8888Post: Sionsberg t.a.v. klachtenfunctionaris Birdaarderstraatweg 70 9101 DC Dokkum De klachtenfunctionaris zal zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 5 werkdagen contact met u opnemen. De klachtenfunctionaris zal u – naast advies - een toelichting geven op de klachtenprocedure SNZ. Klachtenregeling Sionsberg Netwerk Ziekenhuis
U kunt onze klachtenprocedure lezen in de Klachtenregeling Patiëntenzorg SNZ.